حــــاولـــــت ؟  

الخميس، 8 يوليو، 2010




حاولت قبل كده تتخلص من همومك ؟




حاولت ترميهم فى اول صندوق زباله يقابلك ؟




طب حاولت تحدفهم فى النيل وانتى ماشى على الكورنيش وتروح من غيرهم ؟




طب منزلتش مره البحر وسبتهم جوه خالص وطلعت من غيرهم ؟




حاولت تحفر حفره كبيره فى وسط الصحرا وتدفنهم فيها ؟




طب حاولت تجمع همومك فى صندوق قديم وتحط عليه بنزين وتجيب كبريت وتولع فى الصندوق ده ؟




انــــــــــا حـــــاولــــــــت




لكن تكتشفت ان فى هموم جديده ظهرت




فقررت اسيب همومى القديمه عشان همومى الجديده متحسش بالوحده

AddThis Social Bookmark Button


20 التعليقات: to “ حــــاولـــــت ؟

  • love is life
    8 يوليو، 2010 3:52 م  

    كل انسان منا لديه همومه
    ولكن الاذكى من يستطيع التغلب عليها
    باى طريقه كانت
    لاننا لا نستطيع انا نتقدم فى حياتنا
    الا اذا تغلبنا على همومنا
    وعشنا مرتاحين البال
    بجد موضوع جميل جدا ومفيد
    وانا سعيد انى اول واحد ارد
    تقبلى مرورى

  • ابتسامة حزن
    9 يوليو، 2010 6:27 ص  

    هههههه
    والله ضحكتيني
    حلوه عشان همومي الجديده متحسش بالوحده
    اكيد انتي بتضحكي علي نفسك بالكلمه دي
    محدش بيعرف يهرب من الهموم وان تناسيتي شويه
    او الحياه لهتك بترجعي تفتكري كل همومك اهم حاجه انك تتعايشي مع الحياه ومع اللي حوليكي وتعرفي ان كل واحد ف الدنيا عنده هموم
    وصدق المثل اللي بيقول اللي يشوف بلاوي الناس تهون عليه بلوته

  • yasmina
    11 يوليو، 2010 4:45 ص  

    اجمل حاجة فى البوست انه حقيقى واقعى

    انتى عارفة كلنا عندنا هموم ومشاكل فيه اللى بنقدر نتغلب عليها وفى اللى مش بنقدر عليه

    بس برضو عايزة اقوللك حاجة
    الحياة ابيض واسود حلوة ومرة
    مش هتعرفى تعيشى كلها حلوة ولا كلها مرة ودة فعلا حقيقى صدقينى

    بس برضو هنحاول نتغلب على اللى نقدر عليه

    تحياتى ليكى دايما

  • حـــلـــم كــــان
    13 يوليو، 2010 12:12 ص  

    love is life

    الشاطر بقا اللى يتغلب

    بجد منور

  • حـــلـــم كــــان
    13 يوليو، 2010 12:13 ص  

    ابتسامة حزن

    اى خدمه ضحكت ببلاش اهو

  • حـــلـــم كــــان
    13 يوليو، 2010 12:15 ص  

    yasmina

    بس الواحد مش عارف يعيش الرمادى

    مبروك على النتجه

  • حياتى نغم
    13 يوليو، 2010 6:00 ص  

    السلام عليكم ورحمة الله وبر كاته

    يااه يا مى لو ممكن كنت رميتها من زمان .

    اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن واعوذ بك من العجز والكسل واعوذ بك من الجبن والبخل واعوذ بك من غلبة الدَين وقهر الرجال آمين .

  • حصان المرجيحة
    13 يوليو، 2010 7:09 ص  

    انا حاولت و نفعت
    بس زي ماتني بتقولي ان الهموم بتتجدد
    بس برضو هي دي الدنيا و ماتبقاش دنيا لو ده ماحصلش
    تقبلي مروري

  • اميرات الاسرار
    13 يوليو، 2010 9:56 ص  

    طبعا كلنا عندنا هموم فى حياتنا وكل واحد له طريقته المعينه فى التخلص من الهموم
    بس الاذكى اللى يتخلص منها بطريقه صح

    تقبلى مرورى
    ياريت تشرفينا فى مدونتنا

  • مصعب صلاح
    13 يوليو، 2010 3:43 م  

    السلام عليكم
    الهموم بتداويها الأيام بهموم جديدة
    ربنا يصبر الجميع على همومه

  • حنان الشافعي
    14 يوليو، 2010 12:54 م  

    يعني بعد ما قررتي تسيبي همومك قررتي تقعدي الجديد مع القديم
    مممممممممممممممممم

    كويس جدا

  • hadeir
    14 يوليو، 2010 8:47 م  

    سبت الهم ورحت أتفسح قالي أنا جاي وراك هو أنا يعني مكسح


    هذا اول ما خطر ببالى عندما انتهيت من قرأه ما كتبته وثرته برقه بين السطور


    فهذا هو الحال منذ القدم

    الانسان والهموم يلتصقان سويا بغراء

    ولا توجد طريقه لفصلهما عن بعضهما البعض

    ولكن ذكر الله عزيزتى يخفف من الاحساس بتلك الهموم

    فلا تنسى ذكر الله

    تحياتى لك...

  • 7akwena
    15 يوليو، 2010 1:34 ص  

    يا بنت الايه
    والله كام جمله فى الجون
    والله ما عارف احييكى ولا اواسيكى
    عموما كلنا فى هموم وكلنا بنحاول
    تسلمى يا مى
    دايما مبدعه يا قمر

  • مجرد حلم صغنتوت
    17 يوليو، 2010 5:59 ص  

    :|
    حرام عليكي يا مي
    لييييييييييييه كده بس هو الواحد ناقص يا بنتي :(
    خليهم يونسوا بعض.. يمكن لما يونسوا بعض يزهقوا هم فيموتوا بعض مثلا ويريحونا
    او يموتونا احنا اسهل :(

    حلوة اوي عجبتني يا مي.. وزودت الاكتئاب الحمد لله

  • العيسوى الصغير
    24 يوليو، 2010 8:10 م  

    يعنى صعبان عليكى الهموم

    اهوه حتى يبقى تغير

  • حـــلـــم كــــان
    1 أغسطس، 2010 9:22 م  

    حياتى نغم

    ده لو ينفع بقا

    اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن واعوذ بك من العجز والكسل واعوذ بك من الجبن والبخل واعوذ بك من غلبة الدَين وقهر الرجال آمين

  • حـــلـــم كــــان
    1 أغسطس، 2010 9:24 م  

    حصان المرجيحة

    هى ى المشكله انها بتجدد

    نورت

  • حـــلـــم كــــان
    1 أغسطس، 2010 9:34 م  

    اميرات الاسرار


    مبسوطه انى اتشرفت بيكى فى المدونه

    وهبقا مبسوطه اكتر لما ادخل عندك


    نورتى

  • حـــلـــم كــــان
    1 أغسطس، 2010 9:36 م  

    مصعب صلاح

    اذيك يامصعب

    اخبارك ايه

    فينك مبقتش اشوفك فى المدونه خالص

  • حـــلـــم كــــان
    1 أغسطس، 2010 9:38 م  

    حنان الشافعي

    يعنى يهون عليكى يانحنون تحس بالوحده ذى صاحبتها

    نورتى

 

Design by Amanda @ Blogger Buster